Thursday, March 28, 2013

Bagaimana ingin memilih produk terbaik untuk menjana pendapatan melalui affiliate ?

Yang ini selalu menjadi masalah kepada seorang affiliate. Ia berbeza menjadi agen kepada perniagaan online kerana anda selalunya kena ikut tuan milik perniagaan, agen di internet adalah bos kepada pemilik perniagaan.

Jika anda mendapati laman produk affiliate yang anda ingin promosi tidak berupaya untuk memberi conversion yang bagus, anda boleh menegur tuan punya laman web. Ia adalah hak anda kerana andalah yang akan memberi kekayaan kepada mereka.

Produk terbaik akan memberi keuntungan kepada anda. Bagaimana hendak mengenail pasti potensi sesuatu produk?

Ada beberapa cara yang boleh anda gunakan untuk menentukan sama ada sesuatu produk itu mempunyai potensi atau tidak.


Pertama : Tanya sendiri kepada pemilik.
Tanya sendiri pemilik produk bagaimana prestasi penjualan produk beliau. Dalam ayat pertanyaan, selitkan perkataan yang anda inginkan jawapan yang jujur dan bersedia melaburkan wang yang banyak untuk melakukan promosi.


Kedua : Periksa Sales Letter itu sendiri dan kredibiliti produk  tersebut.
Periksa kandungan sales letter tersebut dan ramal sendiri sejauh mana keberkesananya. Kemudian periksa kredibiliti produk tersebut melalui testimonial dan bukti yang ada di website. Katakan anda ingin mempromosi produk ebook tips penjimatan, periksa sama ada pemberi testimonial adalah mereka yang pakar dalam bidang tersebut.


Ketiga : kebanjiran otai-otai IM.
Jika produk tersebut adalah dari seorang otai IM, sudah tentu ia adalah produk yang akan mendapat sambutan. Apa yang anda perlu lakukan adalah bersaing dengan otai-otai IM yang ada. Jangan takut untuk bersaing kerana mereka yang paling pantas dan bijak akan menang. Jika gagal bersaing pun, anda tetap menerima tempias dari kehangatan produk tersebut.

Baca info selanjutnya : Teknik usahawan Internet

No comments:

Post a Comment