Sunday, March 31, 2013

3 kesilapan biasa sebagai seorang affiliate

Kebanyakan newbie tewas dalam peperangan affiliate di sebabkan kesilapan kecil dan mereka terus kecewa dan tidak meneruskan perjuangan. Ada 3 kesilapan umum yang selalu di amalkan oleh newbie affiliate.


Pertama: Salah memilih program affiliate.
Seperti yang saya nyatakan dalam bab sebelum ini, seorang newbie selalunya lupa untuk memeriksa potensi sesuatu produk sebelum promosikan produk tersebut.  Kalau anda tidak kenal siapa pemilik laman web tersebut, pastikan anda bertanya dahulu soalan sensitif kepada pemiliknya seperti bukti pembayaran komisyen dan keberkesanan mereka memberi support kepada pembeli.


Kedua: Masuk banyak sangat program affiliate.
Tolonglah!!Janganlah tamak sangat. Buat satu persatu. Pilih satu produk, buat squeeze page kemudian promosi, barulah nampak professional.  Bila dah stabil sesuatu produk, barulah pergi ke produk seterusnya.


Ketiga: Tidak membeli produk atau menggunakan servis yang di tawarkan.
Memang anda tidak perlu membeli produk untuk berdaftar sebagi affiliate, tetapi anda perlu tahu apa yang ada dalam kandungan ebook tersebut sebelum  melakukan promosi.  Jika anda tidak mampu untuk beli, anda boleh mengolah kandungan ebook tersebut berdasarkan review affiliater yang lain.

Baca info selanjutnya : Teknik usahawan Internet

No comments:

Post a Comment